РОБОТА КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ ЩОДО КОНТРОЛЮ ЗА ВІДВІДУВАННЯМ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНИХ ЗАНЯТЬ
Класний керівник несе відповідальність за збереження життя і здоров’я учнів класу, за відвідуванням ними навчальних занять, тому нагадуємо про дотримання вимог законодавства щодо постійного контролю за охопленням навчанням і вихованням дітей.
Згідно Інструкції з обліку дітей і підлітків шкільного віку:
- У разі коли учень протягом поточного навчального року вибуває з населеного пункту, у загальноосвітньому навчальному закладі повинна бути відповідна заява батьків або осіб, які їх замінюють, із зазначенням причини вибуття.
- У разі переходу учня для здобуття загальної середньої освіти до іншого навчального закладу подаються такі документи:
- Учні, які тимчасово не відвідували загальноосвітній навчальний заклад, подають медичну довідку чи письмове пояснення батьків або осіб, які їх замінюють, про причину відсутності на уроках. Довідки та пояснення зберігаються в особовій справі учня протягом навчального року.
- Класний керівник здійснює постійний контроль за відвідуванням учнями навчального закладу, з'ясовує причини відсутності на уроках. У разі відсутності учня понад 10 днів класний керівник подає директору школи доповідну записку про даний факт і надалі активно співпрацює з соціальним педагогом школи та дирекцією з метою з метою виявлення причини відсутності учня на уроках.
Згідно наказу Міністерства освіти і науки України
"ПРО ВДОСКОНАЛЕННЯ ПОСТІЙНОГО КОНТРОЛЮ
ЗА ОХОПЛЕННЯМ НАВЧАННЯМ І ВИХОВАННЯМ ДІТЕЙ І ПІДЛІТКІВ ШКІЛЬНОГО ВІКУ"
№595 ВІД 04.09.2003 Р.:
Класний керівник:
Стан відвідування учнями навчальних занять, а також робота класного керівника щодо контролю за відвідування учнями уроків враховується при атестації класних керівників.
ПОРТФОЛІО КЛАСНОГО КЕРІВНИКА
Сьогодні класний керівник залишається однією з ключових фігур педагогічного процесу. Проте у зв'язку зі змінами у розвитку освітнього процесу до діяльності класного керівника висувають нові вимоги.
Сучасний класний керівник повинен навчитися будувати власну систему цілісної педагогічної діяльності, оцінювати свої професійнф досягнення, діагностувати свої проблеми і труднощі в роботі.
Одним із найбільших сучасних методів розвитку рефлексії, вказаних вмінь у класних керівників є метод "портфоліо".
ПОРТФОЛІО КЛАСНОГО КЕРІВНИКА ПОВИННО ВКЛЮЧАТИ ТАКІ РОЗДІЛИ:
1. Вступ.
2. Загальні відомості про класного керівника. Офіційні документи.
3. Результати виховної діяльності.
4. Науково-методична діяльність.
Усі матеріали портфоліо повинні знайти відображення у вступі, де необхідно описати:
* Які матеріали включено в портфоліо;
* Обгрунтувати. що саме ці матеріали є доказом професіоналізму класного керівника.
У розділі "Загальні відомості про класного керівника. Офіційні документи"зазначаються: особисті дані, копії диплома про вищу освіту, посвідчення про підвищення кваліфікації, посвідчення до медалей, нагород, дані про дипломи, грамоти, подяки (за певний період), за такою формою:
№ / Назва документа / Зміст / Ким виданий / Коли виданий
Розділ "Результати виховної діяльності" має містити:
- самоаналіз виховної дільності;
- перелік виховних творчих справ;
- сценарії проведених виховних заходів та виховних годин, творчих справ тощо;
- результати моніторингу розвитку учнівського самоврядування в класі;
- документи, що підтверджують організацію партнерства з батьками учнів;
- документи, що підтверджують взаємодію з фондами, громадськими організаціями, пов'язаними з вихованням дітей;
- авторська виховна програми з термінами реалізації;
- документи, що підтверджують участь учнів класу у фестивалях, конференціях, конкурсах, оглядах, виставках творчих робіт (на шкільному, районному, обласному, всеукраїнському, міжнародному рівнях);
- документи, що підтверджують наявність учнів-переможців фестивалів, конкурсів, оглядів, виставок творчих робіт (на шкільному, районному, обласному, всеукраїнському, міжнародному рівнях).
Розділ "Науково-методична діяльність" повинно містити матеріали про підвищення кваліфікаційного педагогічного рівня класного керівника, а саме:
Самоаналіз власної діяльності дає змогу шукати шляхи удосконалення особистісних і професійних вмінь. Якщо класний керівник може спроектувати власну діяльність, оцінити свої професійні досягнення, відстежити своє професійне зростання, то й з учнем зможе працювати на його розвиток.
Портфоліо класного керівника обов'язково повинно мати публічну презентацію. Це може відбуватися на засіданнях методичних об'єднань класних керівників, семінарах, виставках професійної майстерності тощо.
КЛАСНИЙ КЕРІВНИК І МЕДИКО-ПЕДАГОГІЧНИЙ КОНТРОЛЬ
Медико-педагогічний контроль здійснюється:
Метою медико-педагогічного контролю є:
Завдання медико-педагогічного контролю:
Основними формами медико-педагогічного контролю є:
Під час медико-педагогічного спостереження вирішуються такі завдання:
Орієнтовна кількість проведення класними керівниками
медико-педагогічного спостереження за уроками фізичного виховання
1 раз - на місяць;
4 рази - на семестр;
8 раз – протягом навчального року.
Мета перевірки класним керівником: відвідування учнями уроків; дисциплінованість; успішність учнів. Класний керівник також може перевірити наявність спортивного одягу і спортивного взуття, а також дотримання учителем фізичного виховання поділу учнів класу на спортивні групи: основна, підготовча, спеціальна.